Skip to main content

Wie vertelt het verhaal: de ingehuurde corporate influencer of de eigen boegbeelden? - blog

 

Afgelopen week stond er een interessant artikel in The Times over β€˜π˜€π˜°π˜³π˜±π˜°π˜³π˜’π˜΅π˜¦ π˜ͺπ˜―π˜§π˜­π˜Άπ˜¦π˜―π˜€π˜¦π˜³π˜΄β€™.
Steeds meer bedrijven huren een social media persoonlijkheid in om verhalen over hun merk te vertellen. Verhalen over de cultuur, de deskundigheid, de onderzoeken, de mensen, enzovoorts.

Zo huurt SET Active, een start-up in sportkleding Sam Vicchiollo als corporate influencer in, een TikTok-ster met 2,2 miljoen volgers. De Duitstalige tak van Deloitte werkt met de hier op Linkedin populaire Lara Sophie Bothur om voltijds over hun merk te vertellen, staat in het artikel.

Best een gekke trend, vind ik. Want de vraag is natuurlijk: moet je β€˜populaire’ mensen van buitenaf inhuren om te vertellen wie je bent? Of heb je zelf genoeg boeiende, leuke, bevlogen mensen in huis om dat te doen? En wat zegt het over je merk om niet de eigen mensen in te zetten, maar een succesvolle TikTokker of Linkedin-er in te vliegen?

Met Bureau voor Boegbeelden zien we elke keer weer dat leiders en experts van organisaties heel veel belangrijke, goede en leuke verhalen te vertellen hebben. Alleen is er vaak wat hulp nodig om die verhalen te 'ontginnen' en naar buiten te brengen. Omdat het ontbreekt aan tijd of de juiste vaardigheden. Maar dΓ‘t deze eigen boegbeelden verhalen in overvloed hebben, dat is 100 procent duidelijk!

Daarbij, het wordt steeds belangrijker om ergens voor te staan als merk. Om te laten zien hoe de kennis en kunde je in huis hebt, bijdraagt aan het oplossen van de grote vraagstukken van onze tijd. Daarover vertellen geeft betekenis, maakt scherp en inspireert. Goede PR kan dan een hefboom zijn voor impact.

Een van buitenaf opgeplakte influencer voelt dan toch als een gemiste kans.

Dus... wij zijn van team boegbeeld.
Niet echt verrassend maar wel zeer gemeend:)


Bureau voor Boegbeelden | infoThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.| Gevestigd te Schoorl, Noord-Holland | KVK 37136276 | Alle rechten voorbehouden aan Prominence PR |Β Privacy & anti-spam beleidΒ