Skip to main content

Boegbeeld Begeleidingstraject

De meest directe weg naar erkenning als thougth leader in de markt.

Wij begeleiden een selecte groep ambitieuze directeuren en deskundigen, die het gezicht zijn van hun organisatie, om hun visie met relevantie en moed volop uit te dragen. Niet alleen op Linkedin, maar ook -gegarandeerd – met verdiende aandacht in journalistieke media, via ons partnerschap met ANP Business. Met veel toewijding en via de meest directe weg bouwen wij met hen een positie op als changemaker, thought leader of zoals wij liever zeggen: als inspirerend boegbeeld in de markt.

Altijd een goed verhaal

Boegbeeldschap vereist besluitvaardigheid, dienstbaarheid en moed. Maar áls je besluit die plek op te willen bouwen, dan is geen betere plek dan hier. Wij zorgen dat je áltijd met een goed en relevant verhaal op de proppen komt. Wij voorzien je niet alleen van ideeën, maar werken ze ook samen met je uit. We scherpen je visie aan en zorgen ervoor dat je die voluit gaat uitdragen.

Als enige in jouw vakgebied

Anders dan de meeste PR en marketingbureaus begeleiden wij per vakgebied (bijv leiderschap, energie, duurzaamheid, technologie, voeding) slechts 1 boegbeeld of 1 team van boegbeelden (vanuit dezelfde organisatie). Als we in jou en jouw visie geloven, krijg je onze volledige toewijding. We begeleiden je met Linkedinposts, video’s, speeches, podcasts, nieuwsquotes, opiniestukken en alles wat er nodig is om een krachtige boegbeeldpositie op te bouwen. We werken daarin samen met onze partner ANP business, onderdeel van het Algemeen Nederlands Persbureau, dé nieuwsbron voor alle Nederlandse redacties en journalisten. 

met een team van experts

Ga je met ons in zee, dan is onopgemerkt blijven uitgesloten. We leveren je namelijk wekelijks ideeën aan en helpen je tot op de punten en komma’s om daar inhoudelijk sterke verhalen van te maken. Er is geen andere weg dan dat je jouw ideeën met grote regelmaat de wereld in gaat zetten. Ook het expert-team van ANP helpt daarbij. Onze ervaring? Een ideale mix van journalistiek, personal branding, contentcreatie en marketing.

Om de status quo te doorbreken

Je bent eraan toe vol erkend te worden om wat je te brengen hebt. Je zou de status quo het liefst vandaag nog op zijn kop zetten. Maar tegelijk is daar dat stemmetje: is het wel goed genoeg, wat ik te vertellen heb? Wat roep ik op me af als ik me veel meer ga roeren? En is het niet vreselijk onbescheiden om mezelf zo naar voren te schuiven? Tegelijkertijd voel je: het is tijd om uit de coulissen te stappen. Er is zoveel te doen in de wereld en als ik nu nog niet durf, wanneer dan wel?  

Als boegbeeld bouw je een prachtige positie op. Eentje waarin je vol wordt erkend als moedig leider en de status quo doorbreekt. Daarmee inspireer je niet alleen de bemanning van je schip, maar ook voor de buitenwereld.

en direct te overtuigen

Wat gaat er veranderen als je onverschrokken je ideeën met de wereld deelt en je je geen zorgen meer hoeft te maken over wat je te vertellen hebt? Veel! De betekenis van wat je doet, wordt veel tastbaarder. Anderen (klanten, maar ook mensen in jouw organisatie) raken gemotiveerd door jouw inspiratie. Nieuwe klanten kiezen met overtuiging voor jou. Gesprekken gaan gelijk de diepte in. Je hebt continue een inhoudelijk sterk verhaal te vertellen, dat ook opgepikt wordt in de media. Je wordt uitgenodigd als spreker. Dat alles brengt je in een rechte lijn naar de positie van vooroploper in de markt.

,,Toen we begonnen met Bureau voor Boegbeelden vroegen we ons af of dit traject ons echt zou helpen. Nu zien we de waarde en zelfs de noodzaak ervan: ons verhaal wordt duidelijk begrepen en mensen willen zich met ons associëren. Jullie vertalen knap veel complexe informatie naar compacte, begrijpelijke verhalen die resoneren. Wat we vooral waarderen is jullie volhardendheid om onze boodschap zichtbaar te maken, zelfs met onze volle agenda's. En jullie vriendelijkheid." 

Hugo Goedhart en Alfred van der Klis, directie Society College 

,,We hebben met heel veel PR-bureaus en marketingbureaus samengewerkt. En tot nu hadden we niet het idee dat iemand ons echt begreep of dat we echt verder werden geholpen...Dit keer is het wel raak!" (zie video homepage)

Leontien Hasselman-Plugge, CEO van ImpactBuying

,,Al meer dan vier jaar laat ik mij begeleiden door Marieke (nu Bureau voor Boegbeelden). Dat geeft een enorme boost aan mijn impact, zichtbaarheid en reputatie. Ik word opgepikt door de media en zie het ook heel duidelijk terug in mijn resultaten."  

Charlotte van Asseldonk, leiderschapsexpert bij de Talentenleider 

,,Met het boegbeeldentraject zijn we telkens bezig om mijn inzichten te verwerken, te structureren en om te zetten in leesbare verhalen. Dat levert niet alleen tastbare verhalen op, maar zorgt er ook voor dat ik steeds weer reflecteer op de betekenis van mijn werk voor organisaties. Ze helpen me bij het vormgeven van mijn ideeën, mijn inzichten, mijn gevoelens over mijn vakgebied: hoe leiders hun organisaties door grote transformaties moeten navigeren. Ik ervaar het als heel leerzaam." 

Maarten van Neerven, board advisor bij Leadershipintransformations.com (voormalig CFO Bugaboo)

,,De samenwerking met Marieke werkt voor mij bijzonder goed. Haar focus op concrete output gecombineerd met de 'blik van buiten'. Dat geeft nieuwe inzichten en vooral ook concreet toepasbare methodes om je verhaal nog beter te presenteren en te zorgen dat de boodschap kan landen bij je doelgroep." 

Peter Neuteboom, Head Financial Restructuring & Recovery, Rabobank Wholesale & Rural

,,Het is gelukt met grote internationale klanten - die voorheen ver weg leken - langdurige samenwerkingen op te zetten. De investering verdiende ik binnen een half jaar terug." 

Conny Maatjes, PhD, consultant & eigenaar bij CIQ Consultancy

,,Ik wilde naast het grote merk waar ik voor werk, ook zelf een duidelijke reputatie opbouwen online. Ik ben niet alleen veel zichtbaarder voor mijn netwerk, maar ben dat ook binnen mijn bedrijf veel meer geworden."

Bas van Schouwenburg, partner en advocaat bij Dentons

,,Ik ben op een punt in mijn carrière beland dat het past om me veel meer uit te spreken. Dat is spannend, want praat ik over thema’s als bewustzijn en menselijkheid, wat in de zakelijke context van PwC anders is dan iedereen gewend is. Marieke daagt me uit om te durven, zonder over grenzen te gaan. En ze helpt om grote thema’s te vertalen naar heldere en aansprekende verhalen. Daar komen overweldigend veel positieve reacties op, van binnen en buiten de organisatie." 

Viviana Voorwald, PwC Partner, Deals, wellbeing and conscious leadership

,,Als organisatie waren we online nauwelijks zichtbaar. We lopen daarin bewust niet voorop. Maar met hulp van Bureau voor Boegbeelden heeft er wel echt een verandering plaatsgevonden. Ook voor mij als directeur. We laten op belangrijke momenten van ons horen, met posts en zelfs video’s. Wij zijn tevreden met de resultaten en bevelen BvB van harte aan!” 

Rien Huige, directeur Stichting SecureFeed

,,Er is nu veel meer zekerheid en helderheid in mijn verhaal en communicatie. Wat ik heb geleerd, kan ik aan mijn klanten doorgeven. In mijn ondernemerschap is er nu een mooie constante stroom aan nieuwe klanten en ben ik door een (denkbeeldige) financiële grens heen gebroken. Kortom: het werken met Prominence, daar pluk ik nog iedere dag de vruchten van!”

Elodie van de Vijver, communicatiespecialist voor startende coaches

Boegbeelden in actie

In co-creatie met onze cliënten maken we nieuwsreacties, posts, blogs, opiniestukken, professionele video ('thoughtleader video's') en begeleiden we ook bij andere zichtbare momenten, zoals een belangrijke keynote. We gebruiken daarvoor een mix van journalistiek, storytelling, branding en zetten ook in op het persoonlijke charisma van de leiders en experts die wij begeleiden. Hieronder een kleine selectie met voorbeelden.

Kennismaken?

Is boegbeeldschap wat je ambieert en ben je benieuwd welk pad we voor jou en jouw merk we voor ons zien? Neem contact op via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. om een kennismakingsgesprek aan te vragen. Op aanvraag verzorgen we een vrijblijvende expertsessie samen met ANP business waarin we onze werkwijze en ons model voor verdiende media-aandacht toelichten. Interesse? Mail ons via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.