Ben je brutaal en bereid genoeg? - blog
Steeds meer leiders zien thought leadership – wij noemen het boegbeeldschap – als een manier om hun merk naar een hoger niveau te tillen en als autoriteit gezien te worden. Ook de media vragen steeds vaker om dit soort inhoud.
Wanneer werkt het niet?
Als je het gebruikt voor leadgeneratie of als verkooptechniek. Boegbeeldschap draait om unieke perspectieven en inzichten die resoneren met jouw publiek, bouwend aan vertrouwen en autoriteit.
Hoe weet je of je er klaar voor bent?
Als je een andere expert in de media ziet en denkt: ik had daar beter kunnen staan met een beter antwoord, dan weet je dat je er klaar voor bent.
Boegbeelden onderscheiden zich door sterke, onconventionele meningen te ontwikkelen en delen. Dit gaat verder dan conventionele marketing; het gaat om het presenteren van standpunten die de status quo uitdagen.
Wat is hierin belangrijk de komende jaren?
💥 Meer gedurfde meningen, opgebouwd uit een dikke laag deskundigheid
💥 Focus op authenticiteit
💥 Unieke standpunten die verder gaan dan oppervlakkige inzichten
Maak content die toonaangevend, relevant en impactvol is.
De vraag die je jezelf te stellen hebt: ben je brutaal en bereid genoeg?
Om echt leiding te geven moet je sterke, niet-marketinggerichte meningen ontwikkelen en delen. Durf onderbouwd stelling te nemen, ook al voelt dat brutaal. Dat is inherent aan de norm ter discussie stellen en vooruitgang boeken. Het gaat niet over op safe spelen, maar over durf in perspectieven.
Durf vereist bereidheid.
Hoe zie jij dit?