
Hij bleef zijn bericht maar herschrijven
Steeds meer indekking toevoegen.
Steeds minder uitgesproken en persoonlijk.
Hij: oprichter van een groeiend bedrijf. Met een heldere visie en flinke ambities.
Als je hem spreekt, voel je gelijk zijn overtuigingskracht. In meetings krijgt hij zijn team moeiteloos mee. Zijn kijk op zijn vakgebied is helder en voor de troepen uit.
Maar online? Wanneer iedereen kan meekijken en reageren? En mensen, door gebrekkige aandacht, je verkeerd kunnen begrijpen?
π β¦.zijn bericht bleef in βconceptenβ staan. Net als het vorige.
Leiderschap vraagt om durf.
Alles online kwakken is zeker niet ons advies. Je verhaal en boodschap met aandacht maken, juichen we toe.
Maar als je tΓ© veel schuurt, polijst en nuanceert, blus je precies het vuur dat jouw verhaal de moeite waard maakt. Wat overblijft is een te verborgen boodschap, die niemand meer snapt.
Sommige leiders triggeren stevige discussies. Anderen delen hun ideeΓ«n op een rustiger manier. Beide kan.
Maar onzichtbaar of compleet aan de oppervlakte blijven?
Dat maakt angst de leidende factor.
Dat is de dood in de pot als het om inspirerend leiderschap gaat.
π« De buitenwereld wΓl inspirerende merken, om bij te kopen, bij te werken, in te investeren. Leiders die durven, bouwen die merken.
Gelukkig konden wij hem overtuigen dat goed, goed genoeg is.
πππͺπ«π·π¦π― π«π°πΆπΈ π·π¦π³π©π’ππ¦π― πͺπ― 'π€π°π―π€π¦π±π΅' π΄π΅π’π’π―, π°π§ π₯π¦π¦π π«π¦ π«π¦ π¬π¦π―π―πͺπ΄ π¦π― πͺπ₯π¦π¦Γ«π―?